Соціально-психологічна служба

 РЕЖИМ РОБОТИ

Соціальний педагог працює: 

      понеділок     11:00 до 15:00 год.*
      вівторок        11:00 до 15:00 год.
      середа          11:00 до 15:00 год.
      четвер           11:00 до 15:00 год.
      пятниця         11:00 до 15:00 год.

 * Вказана активна робота (проведення діагностики, консультація батьків, учнів, вчителів).

Шановні учні та батьки! Приходьте особисто або звертайтесь за телефоном 0983345591



Основні напрямки соціально-педагогічної роботи Ліщинської Т.Б.
Тренінг "Як протидіяти тиску однолітків"
Як забезпечити безпеку дітей в мережі Інтернет

За даними світового огляду впливу пандемії коронавірусу,діти в період карантину стали проводити на 80% більше часу онлайн,разом з цим підвищились звернення щодо випадків булінгу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій,а сексуальна експлуатація дітей в інтернеті збільшилась вдвічі.В Україні такі випадки також почастішали. Тільки за останній місяць інформаційний простір сколихнули кілька історій,коли діти зазнали сексуального насильства та сексуальної експлуатації в цифровому середовищі.Це наголошує на негайній необхідності вжити інформаційно-просвітницьких заходів для захисту дітей в цифровому середовищі,формуючи в них обізнаність про наявні ризики,а відповідно-і стійкість до них. З метою редагування подібних випадків,Урядом була створена цілодобова безкоштовна державна консультаційна лінія за номером 1545,щодо безпеки дітей в інтернеті,на яку можуть звернутися діти,батьки та спеціалісти,що працюють із дітьми. В механізмах захисту дітей від сексуальних ризиків в Інтернеті також надзвичайно важливим є превентивний аспект. З цією метою,соціальним педагогом Ліщинською Т.Б було проведено превентивні заняття з учнями ліцею із даної теми.








Сьогодні  відбулася соціальна акція «Ні насильству!» організована соціальним педагогом Теребовлянськоіі школи-ліцею Ліщинсьокою Т.Б спільно з учнями ll ліцейного класу в рамка акції «16 днів проти насильства”. Основна мета заходу – привернути увагу громадськості до актуальних проблем подолання насильства в сім’ї, гендерного насильства та рівності. У дійстві взяли участь працівники поліції та міськоіі ради. Всім охочим вони розповідали як діяти, якщо ви стали свідками або учасниками домашнього насильства. Правоохоронці наголошували не замовчувати про подібні протиправні вчинки щодо оточуючих.Ми сподіваємося, що подібні акції допоможуть посилити суспільний інтерес до проблеми домашнього насильства.





Серед найголовніших порушень прав людини в сучасному світі актуальним є злочин, який має багато назв – «біле рабство», «торгівля людьми», «контрабанда людьми». За оцінками експертів щорічно 1-2 млн. людей стають «живим товаром». Наприкінці ХХ сторіччя з його проявами зіткнулась і Україна.

   Торгівля дітьми – це усі дії, пов’язані з перевезенням або вербуванням особи у межах або за межі країни з метою продажу, працевлаштування чи надання послуг шляхом застосування насильства, приниження гідності. Таку важку водночас актуальну тему сьогодні обговорив з ліцеїстами соціальний педагог Ліщинська Т.Б.




В рамках місячника правових знань «Правила і закони в моєму житті» 09.02 2021 р. відбулася зустріч учнів школи-ліцею із працівниками ювенальної превенції Теребовлянського відділу поліції ГУНП в Тернопільській області.   Головною метою зустрічі було попередження протиправних дій з боку дітей та застереження їх від небезпеки. Розмова йшла про види правопорушень, які часто трапляються у шкільному середовищі та на вулиці, про правила безпечного поводження в Інтернеті, акцентувалась увага на видах відповідальності учнів та їх батьків за скоєні правопорушення. Особливу увагу приділили темі булінгу в сучасному суспільстві. Зустріч пройшла у формі діалогу, всі отримали корисноу інформації та погодились з тим, що безпека кожного залежить від нас самих Ювенальна превенція Теребовлянського відділу поліці  ГУНП в Терн.обл.





Соціальний педагог працює згідно нормативно-правової документації

 

Лист ІМЗО від 04.12.2020 № 22.1/10-2496 "Про методичні рекомендації щодо проведення профорієнтаційної роботи в закладах загальної середньої освіти"

Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання в навчально-виховному процесі закладів освіти працівниками психологічної служби у системі освіти України у 2020/2021 навчальному році

Лист МОН від 14.08.2020 № 1/9-436 "Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)"

Лист ІМЗО від 27.07.2020 № 22.1/10-1495 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2020/2021 н. р."

Наказ ІМЗО від 13.07.2020 № 42 "Про нагородження переможців ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації "Корекційно-розвиткові програми"

Лист МОН від 16.06.2020 № 1/9-328 "Щодо методичних рекомендацій з організації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини"

Наказ МОН від 16.06.2020 № 802 "Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів "Нові технології у новій школі" у номінації "Розвивальні програми"

Лист ІМЗО від 25.05.2020 № 22.1/10-1065 "Щодо проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження "Надання допомоги дітям, постраждалим від військових дій і внутрішньо переселеним особам в діяльності психологічної служби"

Наказ МОН від 28.04.2020 № 551 "Про результати ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів "Нові технології у новій школі" у номінації "Корекційно-розвиткові програми"

Наказ МОН від 01.11.2019 № 1368 "Про проведення експерименту всеукраїнського рівня за темою "Формування гуманістичних відносин між учасниками освітнього процесу шляхом упровадження моделі "Мирна школа" на 2019-2022 роки"

Лист МОН від 10.09.2019 № 1/9-571 "Щодо проведення моніторингу"

Наказ МОН від 02.08.2019 №1052 "Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів "Нові технології у новій школі" у номінації "Корекційно-розвиткові програми"

Лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 "Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України"

Лист МОН від 18.07.2019 № 1/9-462 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2019-2020 н.р."

Наказ ІМЗО від 15.05.2019 № 46 "Про відзначення керівників центрів/кабінетів/лабораторій психологічної служби"

Наказ МОН від 26.04.2019 №593 "Про результати ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми»

Наказ МОН від 21.03.2019 № 387 "Про проведення експерименту всеукраїнського рівня за темою "Управління проектами особистісного розвитку учнів у освітньому середовищі об'єднаних територіальних громад на 2018-2023 роки"

Наказ МОН від 07.02.2019 № 146 "Про створення робочої групи з розроблення нормативно-правових актів щодо забезпечення діяльності психологічної служби у системі освіти України"

Лист ІМЗО від 30.10.2018 № 1/9-656 "Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей"

Наказ МОН від 02.10.2018 № 1047 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами"

Наказ МОН від 01.10.2018 № 1044 "Про проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів "Нові технології у новій школі" у номінації "Профілактичні програми"

Лист МОН від 05.09.2018 № 1/9-529 "Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України"

Наказ МОН від 09.08.2018 № 893 "Про утворення робочої групи із проведення аналізу наявних діагностичних методичк щодо виявлення та протидії домашньому насильству серед дітей"

Лист МОН від 07.08.2018 № 1/9-487 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2018-2019 н.р."

Наказ МОН від 31.05.2018 № 555 "Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів "Нові технології у новій школі"

Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 "Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України"

Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 "Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству"

Лист ІМЗО від 15.05.2018 № 22.1/10-1529 "Про курси підвищення кваліфікації практичних психологів та соціальних педагогів"

Лист МОН від 20.04.2018 № 1/9-252 "Про підготовку аналітичної довідки щодо діяльності психологічної служби у системі освіти України"

Наказ ІМЗО від 20.12.2017 № 75 "Про утворення робочої групи з удосконалення науково-методичного супроводу професійної діяльності фахівців психологічної служби"

Наказ ІМЗО від 12.10.2017 № 49 "Про нагородження Грамотою Державної наукової установи "Інститут модернізації змісту освіти"

Наказ МОН від 08.08.2017 № 1127 "Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року"

Лист МОН від 28.07.2017 № 1/9-414 "Про забезпеченість фахівцями психологічної служби системи освіти та пріоритетні напрями діяльності у 2017-2018 навчальному році"

Лист ІМЗО від 24.07.2017 №21.1/10-1549 "Щодо зниження чисельності фахівців психологічної служби"

Наказ МОН України від 03.07.2017 № 948 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 липня 2017 року за № 930/30798) "Про внесення змін деяких наказів Міністерства освіти і науки України і Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України"

Наказ МОН від 20.03.2017 № 429 "Про утворення робочої групи з розроблення Положення про психологічну службу (психологічний супровід і соціально-педагогічна робота)"

Наказ МОН від 02.03.2017 № 334 "Про унормування діяльності психологічної служби системи освіти"

Лист МОНмолодьспорту від 04.07.2012 № 1/9-488 "Щодо організації та проведення "години психолога" у загальноосвітніх навчальних закладах"



АДАПТАЦІЯ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

"ВАША ДИТИНА ІДЕ ДО ШКОЛИ"

 

Ваша дитина стала школярем

 

Щоб рости і бути щасливою,

 дитині потрібна любов,

 упевненість у своїх силах,

 у своїй значущості для нас, дорослих.

Я. Корчак

Як будь – яка дорога починається з перших кроків, а будь – яка будова з фундаменту, так і становлення людської особистості бере початок з сім’ї.

Вплив сім’ї на дитину унікальний, а багато в чому й незмінний. У сім’ї особистість формується в природних умовах, вихователі тут – найближчі і найдорожчі для дитини люди, з якими вона постійно спілкується та яким цілковито довіряє.

Саме в  сім’ї дитина пізнає навколишній світ, тут відбувається її громадянське становлення, формується світогляд, національний дух, естетичні смаки, засвоюються моральні цінності.

Отже, саме сім’я має створити для дитини унікальне середовище любові, розуміння, особливий світ, який складатиметься з очікувань, мрій, планів на майбутнє.

Шановні батьки! Сьогодні ми торкнемось тих проблем, яких у вас раніше не було. Ваші діти почали нове шкільне життя у великій країні Знань, країні дитинства і юності. 12 років ми будемо разом переживати цікаві, радісні, можливо, й сумні моменти у житті кожної дитини та кожної сім'ї.

Як навчитися долати труднощі, як допомогти дитині у навчанні, де отримати консультацію, почути відповідь на складне питання — все це ми будемо вирішувати разом.

А хто дає той напрямок-дорогу,

Чого не мав, без чого я тинявсь,

Хто вчить дітей ходить, молитись Богу,

Одна відозва є на це – сім'я!

Сім'я – це школа, яка   діє впродовж усього життя. Ми не тільки навчаємо своїх дітей, а й самі вчимося у них.

Дитинство – особлива країна на карті людства. Воно, в основному, визначає все подальше життя людини, її ставлення до родичів, близьких, знайомих, до самої мети її існування.

Шановні батьки! Яке перше запитання ви ставите дитині, коли вона повертається зі школи додому?

Що сьогодні отримав у школі? Це велика помилка. Чому ми не запитуємо насамперед: що вивчали сьогодні наші діти? Що вони відчувають? Якби ми  більше спілкувалися зі своїми дітьми від дня їхнього народження, знаходили час, відкладаючи всі проблеми, то й успішність, про яку ми так хвилюємось, була б вищою.

Батьки часто ставляться до наших балів, як до родинних успіхів чи невдач. Ми навіть буваємо обтяжені ніби подвійною відповідальністю, змушені думати не так про себе, як про настрій і реакцію батьків. Для багатьох це стає непосильною ношею і як наслідок – страхи, стреси, депресії і нервові розлади.

Не вимагайте неможливого від дітей. Перед ними можна ставити лише посильні завдання. Ви повинні бути цілком впевнені, що ваша дитина у змозі виконати те, чого від неї вимагаєте. Психічний стан дитини набагато важливіший за бал.

Ніколи не бийте дітей. Різки – у минулому, але руки у батьків залишились. Легеньке фізичне покарання до двох років ще не ображає дитини. Але з двох років у неї формується почуття власної гідності й дитина починає відстоювати себе.

Тому до дисципліни слід привчати до двох років, щоб згодом не зламати її волі. Бажання покарати дітей виникає тому, щ о ми не розуміємо їхньої поведінки. У нас не вистачає терпіння, щоб пояснити так, щоб вона погодилась з нами. Діти відрізняються від нас тим, що менше знають і вміють, і тому й поводяться інакше.

Покарання можна замінити терпінням. Терпіння — це найбільша чеснота батьків. Дуже легко накричати, заборонити, не вислухати, навіть вдарити. Дуже важко бути терплячим, а це важливо. Це допомагає у стосунках із дітьми досягти довіри, щирості. Замінити   покарання   можна   поясненням.   Терпляче,   спокійно,   доброзичливо, аргументовано пояснити дитині те, чого вона не розуміє. Любов і справедливість – ось, що потрібно нашим дітям завжди, постійно.

Пам 'ятка для батьків першокласників

1.     На прикладах, взятих з життя, демонструйте дітям зразки чесного виконання обов'язку перед суспільством і сім'єю.

2.     Відвідуйте збори і заняття для батьків. Ми постараємося, щоб вони стали для Вас доброю школою організації сімейного виховання.

3.      Виділіть школяреві постійне місце.

4.     Привчайте учня до охайності, дбайливого ставлення до шкільного майна і навчальних посібників.

5.    Щоденно цікавтесь успіхами дитини в школі (питайте: "Що цікавого було сьогодні в школі? Про що ти дізнався, чого навчився? Чи похвалила тебе вчителька? За що?" замість традиційного "Чи з'їв все те, що я дала тобі до школи? Не товаришуй з Миколкою, бо він поганий хлопчик!"). Радійте успіхам  малюка, і допомагайте йому, але пам'ятайте, що допомога і контроль не повинні бути муштрою, моралізуванням. Головне — підтримуйте інтерес до навчання.

 

АДАПТАЦІЯ П’ЯТИКЛАСНИКІВ

Перехід учнів із початкової школи до середньої справедливо вважається кризовим періодом. Багаторічні спостереження педагогів та шкільних психологів свідчать про те, що цей етап неминуче пов'язаний зі зниженням успішності, хоча б тимчасовим. Учням, які звикли до певних порядків початкової школи, потрібен час, щоб пристосуватися до нового темпу і стилю життя. Часто зовнішні зміни збігаються у часі з початком фізіологічних змін в організмі дітей. Усе це, безперечно, відбивається на успішності.

Отже, період переходу молодших школярів до середньої ланки навчального закладу , як правило, пов'язаний з певними ускладненнями. Упродовж одного – трьох місяців триває процес адаптації, який не завжди позитивно впливає на успіхи дитини. У цей період відбуваються зміни у психіці дитини, трансформуються усталені життєві поняття, розвивається теоретичне мислення, пам'ять і сприйняття стають осмисленими. Якщо в початковій школі діти тільки ознайомлювалися з навчальною діяльністю, то в середній – опановують основи самостійних форм роботи, активніше розвивають пізнавальну інтелектуальну сферу.

Вікові особливості молодшого підлітка: потреба в гідному становищі в колективі однолітків, в сім'ї; підвищена втомлюваність; прагнення обзавестися вірним другом; прагнення уникнути ізоляції, як в класі, так і в малому колективі; підвищений інтерес до питання про "співвідношенні сил" в класі; прагнення відмежуватися від усього підкреслено дитячого; відсутність авторитету віку; відраза до необґрунтованих заборон; сприйнятливість до промахів учителів; переоцінка своїх можливостей, реалізація яких передбачається у віддаленому майбутньому, відсутність адаптації до невдач; відсутність адаптації до положення "гіршого"; яскраво виражена емоційність; вимогливість до відповідності слова справі; підвищений інтерес до спорту.

Як зрозуміти, що дитина успішно адаптувалася?

1.     Задоволеність дитини процесом навчання; дитина легко справляється з програмою.

2.     Ступінь самостійності дитини при виконанні ним навчальних завдань, готовність вдатися до допомоги дорослого лише після спроб виконати завдання самому.

3.     Задоволеність міжособистісними відносинами – з однокласниками і вчителем.

Ознаки дезадаптації:

1.     Втомлений, стомлений зовнішній вигляд дитини.

2.     Небажання дитини ділитися своїми враженнями про проведений день. Прагнення відвернути дорослого від шкільних подій, переключити увагу на інші теми.

3.     Небажання виконувати домашні завдання, негативні характеристики на адресу школи, вчителів, однокласників. скарги на ті чи інші події, пов'язані зі школою.

4.     Неспокійний сон, труднощі ранкового пробудження, млявість.,постійні скарги на погане самопочуття.

Як можуть допомогти батьки?

Перша умова шкільного успіху п'ятикласника - безумовне прийняття дитини, не дивлячись на ті невдачі, з якими він вже зіткнувся або може зіткнутися. Створюйте умови для розвитку самостійності в поведінці дитини. У п'ятикласника неодмінно повинні бути домашні обов'язки, за виконання яких він несе відповідальність. Незважаючи на гадану дорослість, п'ятикласник потребує ненав'язливого контролю з боку батьків, оскільки не завжди може сам зорієнтуватися в нових вимогах шкільного життя. Для п'ятикласника учитель - уже не такий незаперечний авторитет, як раніше, на адресу вчителів можуть звучати критичні зауваження.

Важливо обговорити з дитиною причини його невдоволення, підтримуючи при цьому авторитет вчителя. П'ятикласнику вже не так цікаве навчання саме по собі. Багатьом в школі цікаво бути тому, що там багато друзів. Важливо, щоб у дитини була можливість обговорити свої шкільні справи, навчання і відносини з друзями в сім'ї, з батьками. Допоможіть дитині вивчити імена нових вчителів. Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, постарайтеся якомога швидше зустрітися й обговорити це з класним керівником або психологом.

Основними помічниками батьків у складних ситуаціях є терпіння, увагу й розуміння. Постарайтеся створити сприятливий клімат у сім'ї для дитини. 


Немає коментарів:

Дописати коментар